Producenci

Salon fryzjerski - branżowa symulacja biznesowa

Dostępność: Zapytaj o dostępność lub cenę
Cena:   1.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto:  
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt
Zapytaj o dostępność i cenę
dodaj do przechowalni

Opis

CZYM SĄ BRANŻOWE SYMULACJE BIZNESOWE?

Branżowe symulacje biznesowe to nowoczesne narzędzia dydaktyczne do uczenia przedsiębiorczości i zarządzania, dzięki którym uczestnicy mają możliwość holistycznego spojrzenia na biznes i eksperymentowania ze strategiami biznesowymi w wirtualnym środowisku.

Symulacje biznesowe pozwalają na kształtowanie szerokiego spektrum umiejętności niezbędnych w biznesie, a także pracy etatowej m.in.:
  • analityczne myślenie,
  • kreatywność,
  • podejmowanie decyzji w zmieniających się warunkach, reagowania na sytuacje losowe i działania konkurencji,
  • rozwiązywanie problemów,
  • praca w grupie,
  • analiza danych rynkowych.


Dodatkowo, symulacje umożliwiają kontakt z realistycznymi dokumentami finansowymi wykorzystywanymi w biznesie, takimi jak książka przychodów i rozchodów, tabela amortyzacyjna czy wyciągi bankowe, a rywalizacja między zespołami zwiększa zaangażowanie uczniów i motywację.


ZAKRES PODEJMOWANYCH DECYZJI

W symulacjach biznesowych uczestnicy podejmują realistyczne decyzje podobne do tych, przed jakimi na co dzień stają właściciele prawdziwych firm tj.:
  • ustalenie oferty świadczonych usług,
  • inwestycje w stanowiska, sprzęt, wyposażenie,
  • zatrudnienie pracowników, ustalenie wynagrodzeń, szkolenie pracowników, zakup udogodnień dla pracowników,
  • reklama tradycyjna i internetowa,
  • zakup części/materiałów u dostawców,
  • ustalenie cen usług, rabatów i marż na części/materiały,
  • finanse (zaciąganie kredytów, zakładanie lokat).


W symulacjach zaimplementowano 12 rund decyzyjnych, aby odwzorować pełny rok działalności wirtualnego przedsiębiorstwa. Zakres decyzji zwiększa się z rundy na rundę pozwalając graczom na oswajanie się z kolejnymi działaniami i nabranie pewności siebie z łatwiejszymi elementami zanim zostaną wprowadzone trudniejsze. Pierwsza runda decyzyjna obrazuje sposób organizacji przedsiębiorstwa, a uczestnicy podejmują decyzje dotyczące nazwy firmy, misji, zakresu odpowiedzialności członków zespołu, wyboru banku i biura rachunkowego.
 
 
Schemat procesu podejmowania decyzji w symulatorze:

 
 
Uczeń biorąc udział w symulacji w każdej rundzie przechodzi przez proces decyzyjny, w ramach którego:
  • otrzymuje informacje rynkowe (popyt na poszczególne usługi, liczbę roboczogodzin wykonania każdej usługi, ilość materiałów zużywanych do wykonania usługi, minimalne wynagrodzenie na rynku, koszty działań marketingowych w różnych mediach),
  • dokonuje analizy danych rynkowych w celu podjęcia decyzji zgodnie z obraną strategią,
  • podejmuje decyzje biznesowe, które są zestawiane z decyzjami podejmowanymi przez właścicieli konkurencyjnych firm (pozostałych uczestników szkolenia),
  • wysyła decyzje na serwer, gdzie z wykorzystaniem algorytmów matematycznych symulowane są mechanizmy rynkowe,
  • otrzymuje wyniki podjętych decyzji, które stają się sytuacją początkową w kolejnej rundzie decyzyjnej.


Podejmowanie decyzji przez uczniów odbywa się w warunkach konkurencji. Wszystkie zespoły w ramach jednej gry konkurują między sobą o klientów. Decyzje podejmowane przez każdy zespół wpływają na wyniki pozostałych wirtualnych firm, dzięki czemu każda gra jest ekscytująca i wciągająca – nie ma jednej dobrej odpowiedzi i strategii działania, a każde symulacja jest inna w zależności od decyzji uczniów.


WYNIKI (FEEDBACK)

Po każdej rundzie decyzyjnej uczestnicy otrzymują feedback pokazujący skutki podjętych decyzji w formie karty wyników, która ukazuje aktualny ranking wirtualnych firm obliczany na podstawie wyniku ekonomicznego, zadowolenia klientów, zadowolenia pracowników oraz wskaźnika dotyczącego rozwoju firmy.

Ponadto uczestnicy otrzymują raport z realizacji planu sprzedażowego, wyniku finansowego, zadowolenia klientów i pracowników etc. Zadaniem uczestników jest analiza otrzymanych danych, wyciąganie wniosków i korygowanie strategii.

Wyniki, które mają do dyspozycji:
  • wszystkie wyniki dotyczące podjętych decyzji – oferty, inwestycji, sprzedaży, zatrudnienia, reklamy itd.,
  • historia rachunku bankowego, lokat bankowych, kredytów i pożyczek,
  • książka przychodów i rozchodów oraz tabela amortyzacyjna.


Z PUNKTU WIDZENIA NAUCZYCIELA

Nauczyciele zarządzają swoimi symulacjami poprzez intuicyjny i łatwy w obsłudze panel nauczyciela. Zarządzanie symulacją wymaga jedynie kilka minut na każdą rundę. Działania nauczyciela w symulacji:

  • zamówienie symulacji dla wybranej grupy studentów,
  • przenoszenie gier do kolejnych rund (uruchomienie algorytmów liczących).


W swoim panelu nauczyciela ma możliwość podglądu składów zespołów i wyników uczniów. Dla urozmaicenia rozgrywki może opcjonalnie przydzielić wybranym zespołom kary lub nagrody finansowe. Symulacje oferują również możliwość automatycznego oceniania uczniów na podstawie wyników ich zespołów po każdej rundzie.
 
 
 
Salon fryzjerski

Branżowa symulacja biznesowa “Salon fryzjerski” jest przeznaczona dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych uczących zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w klasach o profilu fryzjerskim. Dzięki wykorzystaniu symulacji na lekcjach, uczniowie w praktyczny sposób poznają tajniki prowadzenia salonu fryzjerskiego. Każdy uczeń wcieli się w rolę współwłaściciela salonu fryzjerskiego i będzie musiał podejmować szereg decyzji, z którymi na co dzień zmagają się właściciele salonów fryzjerskich w realnym życiu. Elementem motywującym będzie możliwość konkurowania z salonami fryzjerskimi prowadzonymi przez innych uczniów – kolegów z klasy. Zadaniem uczniów będzie analizowanie rynku w celu dopasowywania oferty swojego salonu do wymagań klientów, monitorowanie działań konkurencji i zarządzanie salonem fryzjerskim w taki sposób, by nie tylko osiągać zysk, ale również utrzymywać na wysokim poziomie jakość świadczonych usług, a także zadowolenie zarówno klientów jak i swoich pracowników.

Symulacja biznesowa pozwala realizować efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów z zakresu PDG (Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej) oraz KPS (Kompetencje personalne i społeczne) i OMZ (Organizacja pracy małych zespołów).

Zakres decyzji:
  • Zakup sprzętu
  • Zatrudnienie pracowników
  • Reklama w mediach tradycyjnych
  • Reklama w mediach internetowych
  • Ustalenie ceny
 
 
 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl