Harmonijny rozwój. Zmysły i ruch - licencja otwarta dla placówki
Opis
Multimedialne gry i zabawy wspierający wszechstronny rozwój dzieci w wieku 5-7 lat.
Wszystkie elementy zestawu wykorzystują naukę przez zabawę umożliwiającą dzieciom współdziałanie, eksperymentowanie, twórczą ekspresję i ruch, nie zaniedbując też ćwiczeń samokontroli oraz koncentracji. Program wykorzystuje metodę pracy zespołowej z wykorzystaniem funkcji wielodotyku /multi-touch/ tablicy interaktywnej. Dzięki tej funkcji rysowanie i korzystanie z zasobów na tablicy jest możliwe przez kilkoro dzieci jednocześnie a każde z nich może wykonywać inne ćwiczenia.
- 3 interaktywne gry specjalnie przystosowane do zespołowego wykorzystania na tablicy multimedialnej
- karty pracy do wydrukowania lub kopiowania zawierające ćwiczenia do wykonania indywidualnego, zespołowego lub materiały do przygotowania przedstawień teatralnych
- grę dydaktyczną wykonaną z kartonów o dużym formacie, przeznaczoną do wykorzystania przez całą klasę lub duże grypy dzieci.
Ćwiczenie |
Sposób pracy |
Cel główny |
Cel pomocniczy |
Budowniczowie |
Współzawodnictwo z rotacją przedstawicieli zespołów |
Ćwiczenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. |
· Koncentracja uwagi · Współpraca w grupie. |
Łap i unikaj |
Zespołowy |
Ćwiczenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej |
· Koncentracja uwagi · Współpraca w grupie. |
Piraci |
Zadania dla zespołów |
Ćwiczenie koordynacji dźwiękowo-wzrokowo-ruchowej. |
· Koncentracja uwagi · Współpraca w grupie. |
- Znajdź różnice – klasyczna zabawa ćwicząca spostrzegawczość.
- Znajdź gwiazdki – kolejna zabawa ćwicząca spostrzegawczość.
- Znajdź trójkąty – kolejna zabawa ćwicząca spostrzegawczość.
- Znajdź kółka – kolejna zabawa ćwicząca spostrzegawczość.
- Połącz podobne filiżanki – zabawa polegająca na wyodrębnianiu z obrazka i kojarzeniu podobnych deseni.
- Połącz podobne zwierzaki – zabawa polegająca na wyodrębnianiu z obrazka i kojarzeniu podobnych deseni.
Gra rozwija percepcję wzrokową (w szczególności rozpoznawanie kształtów, kolorów i strony lewej i prawej), reagowanie na bodźce słuchowe (aktywowanie i hamowanie) koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację i współpracę w grupie.