EKOSTEAM- pracownia przyrodnicza
Opis
Kup w ramach dofinansowań ze środków WFOŚiGW
Aktualny program dla województwa mazowieckiego
Naszą ekopracownię zakupisz w ramach dofinansowań projektów realizowanych przez Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Edukacyjne pracownie ekologiczne
Zajęcia w ekopracowni EKOSTEAM to świetna okazja dla uczniów, aby pogłębić wiedzę o przyrodzie, biologii, chemii, a także geografii. Dzięki przygotowanym scenariuszom zajęć nauczyciel przeprowadzi interdyscyplinarną lekcję w duchu EKO-STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Wyposażenie pracowni umożliwia uczniom przeprowadzenie różnorodnych badań i eksperymentów z użyciem narzędzi cyfrowych i odczynników chemicznych. Program multimedialny Ecolabi zawiera tablice interaktywne oraz bazę ćwiczeń do rozwiązywania samodzielnie lub w trakcie zajęć dydaktycznych w klasie.
Korzyści edukacyjne:
1. Realizacja Podstawy Programowej: Pracownia EKO-STEAM umożliwia nauczycielom realizację podstawy programowej z przyrody, biologii, a także chemii i geografii. Uczniowie zaobserwują cykl życia roślin i dowiedzą się, czym jest proces fotosyntezy. Przeprowadzą również badania i eksperymenty na glebie i wodzie. Ponadto poznają metody hodowli różnorodnych gatunków roślin, ich wymagania i zasady pielęgnacji.
2. Badania i Eksperymenty: Dzięki wyposażeniu pracowni EKO-STEAM uczniowie przeprowadzą własne obserwacje, badania i eksperymenty. Do dyspozycji będą posiadać zarówno mierniki cyfrowe, jak również odczynniki chemiczne. Dzięki samodzielnie przeprowadzonym doświadczeniom uczniowie dowiedzą się, w jakich warunkach najlepiej wzrastają rośliny, jakiej wymagają gleby, nasłonecznienia i nawodnienia.
3. Preorientacja zawodowa: Uczniowie dzięki pracy w mini szklarni poznają zawody związane z produkcją żywności. Dowiedzą się, jakie predyspozycje, umiejętności i kompetencje należy posiadać, aby realizować zadania zawodowe związane z uprawą roślin.
4. Rozwijanie odpowiedzialności: Opieka nad roślinami w szklarni uczy odpowiedzialności. Regularne podlewanie, usuwanie chwastów i dbanie o rośliny to zadania, które uczą sumienności i wytrwałości w dążeniu do celu.
5. Praca zespołowa: Uczniowie pracują razem, sadzą rośliny i dbają o nie wspólnie, co rozwija umiejętność współpracy.
6. Nauka zasad i procedur: Uczniowie dowiadują się, jak korzystać z narzędzi w szklarni, jak sadzić rośliny i jak dbać o ich wzrost, podążając za wskazówkami nauczyciela.
7. Świadomość ekologiczna: Zajęcia pomagają zrozumieć, że uprawa roślin wymaga pracy i wiedzy, co kształtuje odpowiedzialność za środowisko i uczy, jak unikać marnowania żywności.
Poglądowa wizualizacja pracowni EKOSTEAM
Scenariusze zajęć: 1. Praca i nauka w szklarni 2. Doświadczenia i eksperymenty 3. Fotosynteza 4. Właściwości gleby (1) 5. Właściwości gleby (2) 6. Temperatura, wilgotność, nasłonecznienie 7. Rośliny w szklarni (1) 8. Rośliny w szklarni (2) 9. Rośliny w szklarni (3) 10. Obserwacje pogody 11. Zanieczyszczenia 12. Ekologia |
Tematy plansz interaktywnych w programie multimedialnym:
• Obieg wody w przyrodzie
• Szklarnia i jej wyposażenie
• Budowa gleby
• Budowa roślin
• Jak działa kompostownik
• Proces fotosyntezy
• Pogoda i jej obserwacja
• Ekologia wokół nas
KARTY PRACY, BADAŃ, EKSPERYMENTÓW: 1. Nasza własna szklarnia – kontrakt. 2. Tabela zadań w szklarni, podział obowiązków. 3. Cechy dobrego badacza i badania. 4. Rodzaje czujników i odczytywanie danych z czujników. 5. Karta opisu doświadczenia i opisu eksperymentu. 6. Przebieg fotosyntezy. 7. Schemat kompostownika. 8. Jak przyspieszyć proces kompostowania? 9. Badanie kwasowości gleby. 10. Badanie właściwości sorpcyjnych gleby. 11. Pomiary temperatury w różnych warunkach (zabudowa, obszar leśny, pole). 12. Cykl rozwoju roślin. 13. Narzędzia ogrodnicze. 14. Gleba a rozwój roślin. 15. Wpływ nasłonecznienia na rozwój roślin. 16. Wpływ wilgotności na rozwój roślin. 17. Wpływ temperatury na rozwój roślin. 18. Badanie jakości powietrza. 19. Badanie jakości wody. 20. Karta obserwacji pogody. 21. Rodzaje zanieczyszczeń. 22. Rozwój roślin w glebie z nawozem, bez nawozu, zanieczyszczonej chemikaliami. 23. Badanie zanieczyszczenia wody. 24. Badanie jakości powietrza na podstawie obserwacji wzrostu roślin. |
OPCJE UMEBLOWANIA:
ENTELO SINUM
ENTELO FALA
TEAMS
Poglądowe wizualizacje pracowni EKOSTEAM
Przygotowanie mini szklarni w szkole:
1. Dostęp do światła: Upewnij się, że rośliny mają dostęp do odpowiedniej ilości światła słonecznego.
2. Dostęp do wody: Zapewnij regularny dostęp do wody, aby rośliny mogły być odpowiednio nawadniane.
3. Bezpieczeństwo: Mini szklarnia powinna być ustawiona w bezpiecznym miejscu, a uczniowie powinni pracować pod nadzorem nauczyciela.
NAPISZ DO NAS I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.